czwartek, 25 lipca 2013

Wyrok Sądu: radio Tok.Fm zobowiązane do umieszczenia sprostowania

Dnia 12 lipca 2013 roku Sąd Okręgowy w Warszawie, ogłosił wyrok w sprawie Arrinera Automotive S.A przeciwko radiu Tok.FM (red. nacz. Kamilii Ceran), na którego antenie została umieszczona audycja autorstwa Jacka Balkana i Sławomira Paruszewskiego (z dn. 16 maja 2012 r), zawierająca szereg nieprawdziwych i nieścisłych informacji.
Sąd Okręgowy w Warszawie, zobowiązał pozwaną redaktor naczelną radia Tok Fm – panią Kamilę Ceran, do opublikowania sprostowania prasowego o treści i brzmieniu jak w pozwie.
Oto treść sprostowania, którą zobowiązany jest opublikować radio Tok.FM:
1. Nieprawdą jest podana przez Jacka Balkana informacja, że firma Veno Automotive od 2008 roku jest notowana na giełdzie papierów wartościowych na rynku New Connect, że cena emisyjna akcji było 20 groszy, że akcje po wzroście do ceny 1 zł i 46 groszy, ostatnio kosztowały grosz lub dwa grosze. Spółka Veno Automotive S.A. (obecnie Arrinera Automotive S.A.) nie jest i nigdy nie była notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych ani na NewConnect.
2. Nieprawdą jest podana przez Jacka Balkana informacja, że firma Veno Automotive od samego początku „walczyła” z dziennikarzami, z Pulsem Biznesu, ze specjalistycznymi blogami, typowo giełdowymi, które obserwowały działalność firmy i dotykały każdą możliwą nieścisłość, kłamstwo w komunikatach. Spółka nigdy nie walczyła z dziennikarzami, np. z Pulsu Biznesu, opublikowała tylko sprostowanie w związku z artykułem, jaki się w Pulsie Biznesu pojawił i który to mijał się z prawdą w wielu miejscach. Spółka nigdy nie walczyła z żadnymi specjalistycznymi blogami, typowo giełdowymi. Wypowiedź pana Jacka Balkana nawiązuje w tym zakresie do anonimowego bloga, który nie jest profesjonalnym blogiem giełdowym, oraz którego autor nie wykazał żadnych nieścisłości ani kłamstw w komunikatach Spółki. Blog ten zawiera pomawiające Spółkę oraz fałszywe i manipulujące faktami treści. Niestety, ponieważ autor bloga jest anonimowy, a blog jest zlokalizowany na zagranicznym serwerze, Spółka nie ma możliwości sprostowania fałszywych informacji ani dochodzenia ochrony naruszanych przez autora bloga dóbr osobistych Spółki Arrinera Automotive S.A.
3. Nieprawdą jest informacja podana przez Jacka Balkana i Sławomira Paruszewskiego, że nawet nie powstał prototyp pojazdu Arrinera. Prototyp Arrinery został zaprezentowany publicznie w roku 2011 i będzie stanowił podstawę do stworzenia wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.
4. Nieprawdą jest podana przez Jacka Balkana informacja, że firma Arrinera Automotive SA „nie ma nic” i że „oszukała dziennikarzy”. Majątek spółki został wyceniony przez niezależną firmę audytorską na znaczną kwotę. Żadna z informacji podanych przez Spółkę dziennikarzom nie była niezgodna z prawdą i każda z informacji przekazanych prasie przez Spółkę znajduje potwierdzenie w posiadanych przez Spółkę materiałach.
5. Nieprawdą jest podana przez Jacka Balkana informacja, że Arrinera to ściema. Arrinera to projekt stworzenia supersamochodu, nad którym na przestrzeni kilku lat pracowało ponad trzydzieści osób i przy którym to obecnie pracuje 9 osób w Polsce oraz Lee Noble z firmy Exile Automotive Limited.
6. Nieprawdą jest podana przez Jacka Balkana informacja, że w 2007 roku, firma z Wrocławia zbudowała replikę samochodu Lamborghini Reventon, która zainteresowała ludzi z firmy Veno Automotive oraz że jakikolwiek dziennikarz robił temu pojazdowi zdjęcia lub go opisywał. Tak więc tym bardziej pan Jacek Balkan nie mógł z nimi rozmawiać i mieć dostęp do dokumentacji repliki Lamborghini Reventona. Firma Lamborghini zaprezentowała, po raz pierwszy, model Reventon na targach we Frankfurcie w dniach 13-23.09.2007 roku, więc nie ma fizycznej możliwości, żeby replika tego pojazdu została wykonana w tym samym roku. Spółka Arrinera Automotive SA zakończyła współpracę z firmą Bojar z Wrocławia w lutym 2009 roku i do tej daty firma Bojar nie wykonała żadnej repliki Lamborghini Reventona.
7. Nieprawdą jest podana przez Jacka Balkana informacja, że supersamochód Arrinera to replika, albowiem replika to egzemplarz odtworzony celem odwzorowania oryginału z zamiarem jego możliwie wiernego odtworzenia, natomiast Arrinera to prototyp nowego typu pojazdu.
8. Nieprawdą jest podana przez Jacka Balkana informacja, że spółka Arrinera Automotive S.A. pozyskała z rynku kilka milionów złotych, aby wybudować jeżdżącą atrapę. Spółka dysponuje obszerną ilością dowodów pokazujących jak obecny prototyp supersamochodu Arrinera został wykorzystany do opracowania wersji produkcyjnej oraz jakie z niego rozwiązania zostaną użyte w docelowej wersji supersamochodu Arrinera. Spółka posiada także rozliczenie każdej wydanej złotówki na ten projekt wraz z audytem firmy wykonanej przez niezależną firmę audytorską.
9. Nieprawdą jest podana przez Jacka Balkana informacja, że Arrinera po proteście firmy Lamborghini została nieznacznie zmieniona w 5%, tak żeby włoska firma już nie mogła się przyczepić od strony prawnej. Arrinera Automotive SA wyjaśniła w korespondencji z firmą Lamborghini, że nie łamie żadnego z patentów tej firmy, co wyjaśniło wszelkie wątpliwości firmy Lamborghini, która nie zwracała się więcej z żadnymi żądaniami, a wskutek tej korespondencji nie dokonano żadnych zmian w konstrukcji supersamochodu. Całe nadwozie Arrinery i jej poszczególne elementy, a także wnętrze zostały opatentowane i zatwierdzone w Urzędzie do Spraw Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (Office of Harmonisation in The Internal Market), mieszczącego się w Alicante w Hiszpanii na całą Europę.
10. Nieprawdą jest, że samochód Arrinera to jest ściema, że to jest samochód, który nie istnieje, to jest jeden egzemplarz, złożony na ramie wyspawanej we Wrocławiu z zamontowanym silnikiem z Audi, w środku wszystko jest pokryte pomarańczową skórą a na zewnątrz jest ładnie polakierowana karoseria i to wszystko.
11. Spółka Arrinera Automotive SA dysponuje udokumentowanymi rozmowami prowadzonymi z potencjalną fabryką oraz listem intencyjnym jaki został z nią podpisany, która być miała docelowo firmą montującą seryjnie supersamochód Arrinera. Prototyp Arrinery nie posiada ramy wyspawanej we Wrocławiu, jedynym fragmentem prototypu Arrinery wykonanym przez firmę Bojar z Wrocławia jest tylny fragment ramy nośnej, jednak rama pojazdu w wersji produkcyjnej nie będzie miała nic wspólnego z jakąkolwiek firmą z Wrocławia. Arrinera ma mieć jednostkę napędową LS9 ( 8-cylindrowy silnik o pojemności 6,2 l, mocy maksymalnej wynoszącej 647 KM i momencie obrotowym równym 819 Nm).
12. Nie jest prawdą, informacja podana przez Jacka Balkana, że w projekcie Arrinera chodziło tylko o to aby zrobić dobrą prasę, żeby przygotować dobre wejście nowej spółki Arrinera SA, kolejnej spółki Veno Automotive S.A. Zmiana nazwy firmy Veno Automotive S.A. na Arrinera Automotive S.A. została ujawniona w rejestrze przedsiębiorców KRS w dniu 15 lipca 2011 r. Spółka ta według informacji podanych w 4 minucie audycji przez Pana Balkana miała być notowana na rynku Newconnect już od 2008 roku. Spółka Arrinera SA nie istnieje. W projekcie Arrinera chodzi o stworzenie nowego supersamochodu.
13. Nie jest prawdą podana przez Jacka Balkana informacja, że przedsięwzięcie Arrinera stanowi zorganizowane sprytnie oszustwo. Spółka będzie dochodzić na drodze sądowej ochrony z tytułu pomówienia przez Jacka Balkana osób zaangażowanych w projekt Arrinera o oszustwo.
Wyrok jest nieprawomocny.”
http://arrinera.blogspot.com/2013/07/wyrok-sadu-radio-tokfm-zobowiazane-do.html
Wszystkie osoby, które posiadają informacje na temat Jacka Balkana, są proszone o kontakt z nami na email: replikajb@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prosimy zachować kulturę podczas pisania komentarza.