czwartek, 25 lipca 2013

Balkanizacja prawa prasowego

Balkanizacja prawa prasowego – stosowane od 16 maja 2012 roku w polskiej publicystyce pejoratywne określenie na niektóre próby interpretacji (wykładni) prawa prasowego, bądź na usprawiedliwienie działań, które łamią prawo obowiązujące w Polsce. Określa się tak naginanie lub łamanie prawa, próby jego interpretacji w doraźnym interesie interpretatora. Zwrot pochodzi od repliki dziennikarza motoryzacyjnego, pana Jacka Balkana (wcześniej Jacka Polkowskiego).
Balkanizacja motoryzacji to skrywanie mało szlachetnych zamiarów za nadzwyczaj szlachetnymi hasłami. Balkanizacja to na przykład demonstracyjne zwalczanie polskiej Arrinery przez regularne pisanie na jej temat mniejszych i większych kłamstw. Balkanizacja to niby podnoszenie poziomu wiedzy motoryzacyjnej wśród społeczeństwa, pod hasłami obnażania prawdy i wskazywanie jedynego prawdziwego toku myślenia (zupełnie jak w Korei Północnej). To także wmawianie czytelnikom rzeczy, które nie były poruszane przez żadnego znanego dziennikarza motoryzacyjnego, czyli np. twierdzenie, że producentem replik jest każda firma na świecie, która używa stali na ramę pojazdu, nadwozia z włókna szklanego i stosuje silniki znanej firmy lub też używa nawiewów od innego auta. Dzięki takim socjotechnicznym metodom można wmówić każdemu niedoświadczonemu czytelnikowi, że prawie każda niszowa firma produkująca samochody jest producentem replik.

Wszystkie osoby, które posiadają informacje na temat Jacka Balkana, są proszone o kontakt z nami na email: replikajb@gmail.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prosimy zachować kulturę podczas pisania komentarza.